“Museum analytics” en detall

QUÈ ÉS?

Guanyadora del “Premi del públic” i del “Premi professionals dels museus” al Museums and the Web 2012, la plataforma Museum Analytics centra els seus esforços en mesurar i avaluar l’èxit online dels museus d’arreu del món.

Museum analytics

Nascuda fa un parell d’anys a partir de la col·laboració entre 16 museus holandesos, aquesta eina es nodreix dels algoritmes i dades proporcionades per Twitter, Facebook, els webs corporatius i les visites físiques. D’aquesta manera, permet comparar l’èxit de les institucions museístiques de manera ràpida i clara: des del nombre de visites in situ, passant pel tràfic web i la influència a Facebook i Twitter

Tràfic web als principals museus.

QUÈ OFEREIX ALS MUSEUS?

El principal valor afegit d’aquest recurs és la possibilitat de comparar una institució amb d’altres, i extreure’n gràfics que ho mostrin. No cal dir que els museus del món anglosaxó acostumen a dominar les primeres posicions, i és freqüent veure MoMaMET i Saatchi Gallery disputant-se diàriament el primer lloc. A nivell de l’estat espanyol, el Prado, Reina Sofia i Guggenheim regnen al capdavant de la llista, amb el Picasso, CCCB i MACBA seguint-los de prop.

Comparació de la influència a Facebook dels museus catalans.

Comparació de la influència a Facebook dels museus catalans.

A nivell particular, cada museu disposa d’un anàlisi personalitzat de la seva influència online, semblant als que puguin proporcionar Klout, Hootsuite o SocialBro, però que congrega dades específiques relatives a les xarxes i el tràfic web. A més, genera gràfics que comparen automàticament el museu en qüestió amb d’altres amb un nivell similar.

MoMa

A més, tot i que a través del seu perfil a Twitter anuncien setmanalment les fites aconseguides per cadascun dels museus, es pot rebre un informe en format PDF de manera regular.

COM PUC INSCRIURE UN MUSEU?

Si la vostra institució encara no hi és present i penseu que aquesta eina pot resultar un bon recurs per mesurar la vostra influència online i conèixer el ROI del vostre treball a les xarxes, només cal que contacteu al grup de treball de Museum Analytics a través del seu correu electrònic.

A l’estat espanyol ja n’hi ha registrats 63, preparats per incloure el vostre?

Museum analytics Spain

Advertisements

6 thoughts on ““Museum analytics” en detall

    • Gràcies Eva, la veritat és que resulta ben útil per a les institucions culturals. Això sí, he de puntualitzar que l’eina fa un parell d’anys que funciona, i no se n’ha fet la justa difusió. Una abraçada!

    • Gràcies Vàngelis! La veritat és que l’eina existeix de fa uns anys, però trobo que no s’ha explotat degudament pels museus. Ja hi ha un parell de petits museus catalans que m’han dit que l’utilitzaran!

Deixa un comentari

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s